معرفی واحد

مسئول امور مالی : فرزادشهبازی

مدرک تحصیلی : کارشناس حسابداری

تعدادکارکنان واحد : 4نفر

درعصر تکنولوژی اطلاعات و اقتصاد، حسابداری به عنوان مهم ترین و واقعی ترین محل اخذ درآمد مراکز پزشکی و بهداشتی است زیرا مبتنی بر اقدامات انجام شده برای بیمار است. حسابداری عبارت است از محاسبه اقدامات انجام شده ،دریافت وجه ، کنترل اسناد پرونده ،ارتباط تنگاتنگ با سازمانهای بیمه گر ، چک اسناد مالی بیمارستان (مانند اسناد کارپردازی ،خریدها ، پرداخت حقوق ،کارانه ) و ارسال اسناد (ذیحسابی)می باشد. مدیریت مالی مراکز درمانی تا حدودی مشابه شاهرگ حیاتی یک سیستم می باشد که نبود و یا عدم دقت درآن می تواند حیات سازمان را به مخاطره بیندازد واحد حسابداری در طبقه همکف در مجاورت واحد آموزش ودر آمد قراردارد

شرح وظایف مسئول حسابداری

1- سرپرستی ونظارت بر اجرای کامل روشها ،سیستمهاوخط ومشی های مالی بیمارستان در واحد حسابداری مالی

2- کنترل وتایید کلیه اسناد حسابداری صادره

3- کنترل وضعیت نقدینگی بیمارستان واتخاذ ترتیبات لازم جهت اخذ اعتبارات ازدانشگاه

4- پیگیری وصول مطالبات بیمه های طرف قرارداد

5- نظارت بر ثبت ونگهداری مناسب دفاتر قانونی و تهیه تراز آزمایشی ماهیانه

6- نظارت بر اجرای صحیح مقررات و دستورالعمل ها و روشهای مصوب آیین نامه مالی معاملاتی

7- بررسی و تایید اسناد حسابداری و ارائه تراز آ‍مایشی ماهانه

8- بررسی و تایید کلیه پرداخت ها با توجه به آیین نامه ها ومجوزهای مربوطه

9- نظارت بر بستن حسابهای پایان سال

10- همکاری با معاون مدیر مالی به منظور تهیه صورتهای مالی

11- بررسی و تایید اعلامیه بدهکار وبستانکار صادره توسط بانک

12- اتخاذ ترتیبات لازم جهت تهیه صورتها و اطلاعات مورد لزوم حسابرسان و بازرسان قانونی وجوابگویی به آنان

13- نظارت مستمر بر نحوه عمل هریک از کارکنان واحد حسابداری و حصول اطمبنان نسبت به صحت انجام امور بر اساس شرح وظایف تعیین شده

14-پیشنهاد کلاسهای آموزشیبه منظور آموزش کارکنان امور مالی 

15- اتخاذ ترتیبات مقتضی جهت پرداخت به موقع تعهدات شبکه

16-همکاری و تشریک مساعی با مدیریت امورمالی در جهت بهبود روشها و سیستم های مالی

17- ارائه پیشنهاد به مدیر امور مالی در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد مربوطه

18- پیشنهاد ایجاد ، حذف یا تغییر در حسابهای مالی به مدیر امور مالی

19- نظارت بر نگهداری مناسب اسناد ، دفاتر ومدارک و پرونده های مالی

شرح وظایف مسئول دریافت وپرداخت

مسئول دریافت وپرداخت : 

مدرک تحصیلی : کارشناس حسابداری

1- جمع آوری ونگهداری مناسب کلیه آیین نامه ، دستورالعمل ها و مقررات مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد وبروز نمودن آنها

2- اتخاذ ترتیبات لازم به منظور تهیه وتنظیم لیست های مکانیزه حقوق ماهانه

3-همکاری با واحد کارگزینی جهت تسهیل در تنظیم گواهی انجام کار ماهانه پرسنل بیمارستان

4- اخذ گواهی انجام کار پرسنل از کارگزینی و انتقال به سیستم مکانیزه حقوق ودستمزد

5- اخذ لیست حقوق ودستمزد از سیستم مکانیزه وارائه آن به مسئول رسیدگی بیمارستان

6- تسلیم دیسکت ولیست حقوق و لیست تغییرات ماهانه به سازمان تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی واداره خدمات درمانی

7- اخذ گزارشهای پرسنلی مقطعی مورد نیاز مسئولین مافوق

8- به روزنمودن اطلاعات مکانیزه پرونده پرسنلی هر یک از کارکنان

9-تنظیم لیست و محاسبه حق ماموریت ، تسویه حساب ، صندوق ذخیره ، ذخیره مرخصی استفاده نشده ، ذخیره بازخرید خدمت سنوات پرسنل

10- بایگانی یک نسخه از لیستهای مکانیزه حقوق

11- تهیه گزارش سالیانه در خصوص ریز مبالغ پرداختی حقوق ومزایا و.

 

معرفی واحد

مسئول واحد  : علی الهی

سابقه خدمتی : 23سال

شرح وظایف  کارپرداز

1. کلیه خریدهاالزام به داشتن درخواست خریدخوا ناودستورمقام مجاز مالی وپس ازتأمین اعتبارلازم اقدام به خریدنماید.

2. درزمان خریدبه نوع کالای خریداری شده دقت نمایید،طبق درخواست بیمارستان ومسئولین واحدونظریه کارشناس فنی اقدام به خریدنماید.

3. درهنگام خریدشخصاًحضوروبانازلترین بهای ممکن خریداری وقبل ازخریداگرازمبلغ معادلات کوچک بالا برودحتماً سه فقره استعلام بهادرپاکتهای دربسته از سه فروشنده معتبرکه دارای کداقتصادی ویاکدپستی ویانمایندگی انحصاری فروش کالاباشدتهیه ونسبت به بازگشایی آن درحضورمسئولین درفرم مخصوص صورتجلسه اقدام نماید وپس ازتعیین وبررسی قیمتهااقدام به خریدنماید.

4. درزمان خریدکالاحتماً به نوع جنس خریداری شده شامل ابعاد،ساختویامدل ومشخصات فنی کامل جنس اعم ازرنگ،جنس،وزن،تعدادوسایر...دقت نمایدتماماًدرفاکتورخریدقیدوجنس تحویل گرفته شده به انبارتحویل گرددودرصورت امکان شخصاًجنس خریداری شده راتحویل گرفته وحمل نماید.

5. کارپردازموظف است درزمان خریدکالاواخذفاکتوربدون قلم خوردگی وقیدتاریخ ومشخصات کامل خریداروآدرس وکداقتصادی وکنترل جمع مبلغ ونوشتن اعدادبه حروف اقدام نماید.

6. کارپردازموظف است دربدوخریدرعایت کلیه نکات آئین نامه مالی ومعاملات دانشگاه رارعایت درصورت عدم آگاهی حتماًقبل ازخریدسوال واطلاعات لازم کسب سپس اقدام به خریدنماید.

7. کارپردازبعدازخریدوتحویل جنس به انبارنسبت به پی گیری اسنادثبت دردفاترمربوطه وتنظیم خلاصه ورسیدگی وآماده نمودن جهت پرداخت شخصاًاقدام نماید.

8. کارپردازبعدازدریافت درخواست خریدنسبت به دسته بندی خریدبه صورت فوری وغیرفوری به تشخیص مسئول تدارکات اقدام نمایددرصورت هرگونه مشکلیفوراًمراتب رابه مسئول مربوطه اطلاع تادرخصوص رفع مشکل وپی گیری لازم اقدام گردد.

9. کارپردازدربدوخریدوامضاءهرگونه سندحتماًازجزئیات سندمطلع وپس ازامضاءتمامی مسئولیت قانونی وشرعی به عهده وی میباشد.

10. کارپردازموظف است کلیه اسنادپرداخت شده وغیره راطبقه بندی نموده ودردفاترخودثبت ورسیدپرداخت نگهداری وزمان پرداخت مدارک مستندبانکی ویانقدی پرداخت داشته باشد.

11. کارپردازموظف است ازنظراخلاق اسلامی واداری ورعایت تمامی نکات ارباب رجوع وفروشنده وطلب کاران وسایررابنماید.

12. کلیه مواردموردنیازدرخریدهای داخل شامل:درخواست خرید،فاکتورجدید،رسیدیاحواله انبار،رسیدفرسوده انبار درصورت نیارصورتجلسه ،

خریدکالا،صورتجلسه نصب،گواهی انجام کارودرصورت نیازقراردادوسایرمواردموردنیازاسنادتهیه وپیوست نماید

13.انجام سایر امور محوله طبق نظر مافوق

                                                                                                                                                                                                              

معرفی واحد

مسئول واحد : 

مدرک تحصیلی :

تعداد کارکنان واحد :4نفر

بر اساس طرح خودگردانی بیمارستان ها ، تامین کلیه هزینه های بیمارستانها و مراکز آموزش  درمانی و غیر از حقوق پرسنل رسمی و پیمانی از محل درآمد اختصاصی آنهاست که این امر ضرورت توجه به مدیریت مالی و اتکا این واحد ها به درآمد اختصاصی هردو را حکایت می کند . مدیریت این مراکز چاره ای جز اتخاذ تدابیری در جهت افزایش درآمد و کاهش هزینه ندارند ،بخش اعظمی از درآمد های اختصاصی هر واحد از طریق عقد قرارداد با سازمان های بیمه ای و ارائه خدمات درمانی و افراد بیمه شده آنها تامین می گردد در واقع کنترل و نظارت بر کل پرونده های بستری و سرپائی ، کنترل داروهای مصرفی و اقدامات پاراکیلینیکی و محاسبه پرونده بر اساس پرداختی بیمه و ارسال به موقع اسناد به سازمان های بیمه گر و همچنین پیگیری وصول کلیه مطالبات از سازمان های بیمه گر از فعالیتهای این واحد است واحد درآمد در طبقه هم کف در مجاورت واحد حسابداری قرار دارد

شرح وظایف واحد درآمد

1)پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه HIS (سیستم اطلاع رسانی بیمارستانی)

2)تعیین و آموزش منشی بخش های مختلف بیمارستانی در جهت ثبت کلیه خدمات انجام شده به بیمار و واحد های سرپایی و بستری

3)پیگیری در خصوص مطالبات از بیمه ها با جلسات مکرر با سازمان ها و نمایندگان آنها

4)پیگیری در خصوص علل کسورات و شناسایی علل آنها و بازگشت آنها به مسئولین هر بخش در کاهش هر چه بیشتر کسورات

5)تهیه گزارش ماهانه کارکرد پزشکان و پروسیجرها و خدمات انجام شده برای بیماران

6)تهیه گزارش تخفیفات

7)برنامه بازدید از بخشهای بیمارستان و نظارت بر حسن اجرای عملکرد منشی بخشها

8)جلسات مداوم با واحدها ی مختلفی همچون داروخانه ، آزمایشگاه ، انبار و کارپردازی ،آشنایی با برنامه HIS انبارها و بکارگیری از برنامه فوق در ارتقا کمی و کیفی انبار داروئی و لوازم مصرفی

9)کنترل و نظارت بر به روز کردن قیمت داروها و تجهیزات مصرفی بر اساس قیمت های ارائه شده که در سایت سازمان های بیمه گر است .

10)دریافت مابه التفاوت از بیمار در خصوص دارو و لوازم مصرفی که در تعهد سازمان های بیمه گر نمی باشد .

11)برگزاری جلسات آموزش با منشی ها و مددکاری و نمایندگان مقیم بیمه

12)بازدید از واحد درآمد بیمارستان ها و بررسی علل کسورات و پیگیری و نظارت بر اجرائی شدن مقررات

13)تهیه جداول هزینه و درآمد بخشهای بیمارستانی

14)ساماندهی بخشهای آزمایشگاه ، داروخانه، رادیولوژی و اتاق عمل ها ، با ایجاد واحدی به نام کنترل کیفی که کنترل ونظارت بر واحد های فوق را بعهده دارد.

15)تهیه درصد کسورات به صورت ماهانه بوسیله ثبت در سامانه مخصوص و تجزیه و تحلیل آن

16)ارسال صورتحسابها به سازمان های بیمه گر در فرصت تعیین شده

17)کنترل اسناد بیمه ای به منظور جلوگیری از کسورات و افزایش درآمدی

18)نظارت بر حسن اجرای قوانین شورای عالی بیمه با بررسی کسورات سازمان های بیمه گر

19)سازمان دهی فعالیتهای مربوطه به واحد درآمد و تقسیم مسئولیت

20)اتخاذ راه کارهای عملیاتی به منظور افزایش درآمد

21)ارسال آمارهای مالی (بصورت دوره های 1 ماهه و 6 ماهه مثل مصدومین ترافیکی ، تبصره 15 ،و نیازمندان به معاونت درمان و وزارتخانه)

 


درامد

معرفی واحد

مسئول واحد : یوسف درآینده

سابقه خدمتی : 23سال

شرح وظایف مسئول واحد ترخیص

1-نظارت بر صحت عملکرد واحد ترخیص و پیگیری مطالبات مربوط به فرانشیزهای دریافتی

  2-نظارت و کنترل بر صحت وصولی های درآمد بخش های خدمات سرپایی و واریز به حسابهای غیر قابل برداشت مرکز طبق قوانین و مقررات مالی دانشگاه

  3-پیگیری مستمر وصول م طال بات بیمه ای تا مرحله واریز به حسابهای دولتی غیر قابل برداشت

4-تهیه و تنظیم گزارشات درآمدی ماهیانه و هماهنگی با واحد درآمد دانشگاه در رابطه با این گزارشات و ارائه به مدیریت مافوق

5-تقسیم کار بین کارکنان واحد ترخیص و نظارت بر عملکرد روزانه آنها

6-پاسخگویی به مراجعین

7 - انجام سایر امور محوله

شرح وظایف کارکنان واحد

1-کنترل پرونده از نظر نماینده اسناد

2-تهیه لیست پرونده های ترخیص شده بیماران

3-کنترل پرونده از نظرمهر وامضاء مربوطه

4-کنترل پرونده از نظر تسویه حساب داروخانه ،آزمایشگاه ، رادیولوژی و غیره

5-کنترل کدهای عمل جراحی ویزیت ها و مشاوره ها

6-تحویل پرونده های دارای صورتحساب به واحد صندوق

7-اجرای دستورالعملها وبخشنامه ها در خصوص نحوه ترخیص بیماران

8-توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت

9-انجام سایر امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق

 


معرفی واحد

امین  اموال :

شرح وظایف

1-رویت کالاهای خریداری شده وتحویل وتحول کالا با حضور کارپرداز وانبار دار

2- تطابق کالا با برگه درخواست،بررسی کالا از نظر صحت،سلامت،صدمه دیدگی ومرغوبیت با حضور کارشناس فنی

یا درخواست کننده کالا

3-کنترل تعداد قطعات جانبی کالاها از نظر کیفی وکمی

4- صدور قبض انباروالصاق برچسب اموال

5- کسب اطلاع از جابجایی کالاها وکنترل اموال تحویل شده قبلی از نظرصحت وسلامت در قالب فرم16

هنگام جابجایی کالاهای تحویلی

6- تحویل اموال مورد جابجایی به تحویل گیرنده جدیدواخذ امضاهای لازم

7- به روز آوری فرم های 16،صورت برداری جدید از اموال تحویلی هر شش ماه یکبار

8-تنظیم صورت حسابهای رسیده از روی رسیدهای انبار وثبت مشخصات کامل اموال شامل: کشور سازنده،کارخانه سازنده،

مدل،سریال،ابعاد ورنگ

9-ارسال صورتحسابهای رسیده هر شش ماه یکبار به مدیریت امور مالی دانشگاه

10-پیگیری مغایرتهای احتمالی دراموال شبکه تاحصول نتیجه

11-ثبت دفاتر اموال پس از اعلام وصول مبنی بر صحت صورتحسابهای رسیده

12-تنظیم سند انتقال اموال خارج شده از واحد وارسال آن به اداره اموال دانشگاه

13-تهیه صورت حسابهای فرستاده جهت اداره اموال دانشگاه

14-تنظیم فرمهای فروش اموال جهت اداره اموال دانشگاه

15-در صورت سرقت اموال،گزارش به مدیر واحدودر صورت کشف، کنترل از نظر سالم بودن وتحویل از اداره آگاهی

16-اخذ مجوز خروج برای اموال تعمیری از سوی مدیر مربوطه وکنترل آن پس از برگشت

17-اجرای نظام نوین مالی-صورت برداری از کلیه اموال  ثبت درنرم افزار اموال همچنین ثبت کلیه دفاتر اموالی

 قدیمی وجدید درنرم افزار اموال

18-دریافت حواله انبارهای تحویلی به واحد ها از انبار ها  تفکیک وبررسی حواله انبارهای دریافتی وثبت

در حساب بدهکاران وکسر از بدهی انبارها

معرفی واحد انبار



مسئول واحد : رحمت محمدی با 20سال سابقه کاری


شرح وظایف

الف. برنامه ریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیاز سازمان در حد مطلوب خود
ب. همکاری و مساعدت در خرید و تامین و تهیه کالاها و کنترل و دریافت کالاهای خریداری شده
ج.نگهداری کالا در انبار به نحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان
1.مشاهده عینی کالا و ثبت دقیق صرفا براساس مشاهده عینی نه براساس فاکتور ارائه شده
2.صدور قبض انبار یا برگ رسید جنس به انبار پس از تحویل گرفتن کالا
3.صدور حواله انبار هنگام تحویل دادن کالا
4.صدور فرمهای مرجوعی ، برگشت از خرید و سایر فرمهای مشابه
5.صدور برگ درخواست خرید کالا در صورت لزوم
6.ثبت مشخصات و تعداد اجناس وارده و صادر در نرم افزار نظام نوین مالی
7.طبقه بندی ، تنظیم ، و کدگذاری کالا
8.همکاری با حسابداری انبار
9.ارائه گزارشات لازم به مقامات ذیربط و سایر موارد مرتبط
10.دریافت سفارش کالا و خدمات مورد نیاز سازمان از واحدهای گوناگون و بررسی و رسیدگی به آنها
11.درخواست خرید کالاها به واحد سفارشات خارجی یا تدارکات داخلی ،در صورت عدم موجودی کافی
12.مراقبت و نگهداری کالاها از عواملی ماننده سرقت ،صدمه،ضایعه و حادثه ،از طریق طبقه بندی ،قفسه بندی چیدن و جای دادن صحیح آنها
13.پیش بینی برنامه ریزی و کنترل مواد و انبار گردانی متناسب با نوع شرکت و مواد
 و کالاها
14.تحویل گرفتن اقلام دریافتی و ثبت و ضبط آنها در دفاتر و کارتهای مربوط
15.صدور اقلام مورد نیاز به واحدهای گوناگون مطابق با درخواست های و سفارشات کتبی و ثبت آنها در دفاتر و کارتهای مربوطه
16.تهیه گزارشات لازم در مورد ضایعات ،موجود و نظرات اصلاحی